onsdag 25. november 2009

Et knippe bursdagskort

Her har jeg laget noen bursdagskort med vekslende hell... De er ikke gitt bort enda, så om de ser dem, så værsågo ;p


Her har jeg brukt et av Stämpelbodens fineste stempler - trollkjerringa. Jeg mener ikke at mamma er ei trollkjerring av den grunn.. Tror ikke trollkjerringer er noe verre enn andre kjerringer egentlig(dessuten er ikke kjerring et skjellord dersom noen skulle sitte å mene det når de leser). Trollet er malt med distresser. Jeg er enda i utforskningsfasen med denmalingsteknikken. Det er morsomt, men svært så irriterende når en ikke får det til helt. Lite "klem"-stempel og drodlehjørner er fra Kreativ Hobby og Gratulasjonsteksten er fra Stempelglede. Kalenderringen er fra Ladybug and friends. Papiret er jeg litt usikker på hvor stammer fra i skrivende øyeblikk.

Litt bling og noen roser er også dekorativt synes jeg. Dette er opprinnelig hvite roser som jeg har "stemplet" litt med en rosa stempelpute.


Her er innsiden av kortet.. veldig enkelt laget. Jeg har brukt opp noen swirler som jeg har delt opp. Teksten til venstre er fra kort og godt, og den til høyre er fra Ladybug og friends.


Jeg er så glad i drager, og jeg prøver å innbille meg at de lever høyt der opp blant skyene :) Dette er en søt drage fra Eureka. Han er malt med distresser. Litt bling og bånd og roser, og så har vi et greit kort. Ble litt mye med de bokstavklistremerkene under syns jeg, men gjort er gjort..


Til dette kortet har jeg laget en tag også. Den er enkelt laget. Bretteteknikken er morsomt, og det blir morsomme kort av det :)





Her har vi et kort til.. laget i hyrten og styrten. Dette er også en av de nylærte bretteteknikkene. Stempelet er fra Penny Black og teksten fra Stempelglede som over. Katten er malt med distress. Jeg hadde på Glossy på ballongene, men etter en stund så jeg at den hadde trekt til seg noe av malingen til ene ballongen. Notat til meg selv: vent til malingen har tørket HELT før du har på slikt stæsj... :p



Til dette kortet kan du ha to tags.. jeg har laget tag i forskjellige farger. Jeg er ikke vant med så masse farger, og det er en utfordring i seg selv. Teksten på de forskjellige tagene er fra Stempelglede og fra Norsk Stempelblad.
Jaja.. så det.. Tattah!



Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar