mandag 13. juli 2009

Lillesøster og blaute hunder...

Nå har jeg fått lillesøstern på besøk.. hun blir 12 år.. bare 15 års forskjell.. jeg pleide å være yngst ;p Nå er hun altså på besøk hos storesøster.. på "feri'"... Vi har gått tur i regnet, og vi har for øyeblikket to blaute bikkjer som ligger som slakt på golvet. Tyra prøvde å komme seg en tur oppi sofaen.. ingenting er som blaute hunder full av sand oppi sofaen.. en helt spesiell opplevelse.. spesielt etter at de har gått ned derfra... og kanskje enda mer spesielt når man ikke visste at de hadde sneket seg oppi sofaen og man setter seg der etterpå... Men ja.. det regner.. det er er sand/grus på bakken.. ergo.. blaute hunder full av sand.. så ja.. en må bare leve med det..

Jeg får derimot en indre trang til å hoppe i alle dammene.. jeg syns det er uforskammet at små barn ikke får lov til det.. det ser jo så morsomt ut! Kle på unga regntøy og gummistøvler og la dem hoppe! De blir tross alt bare blaute... dette er kanskje lettvint å si når man ikke har egne barn, men jeg innbiller meg jeg kommer til å være av samme oppfatning den gang jeg får egne... håper jeg.. så kanskje morgendagen bringer en dam-hopping :)






En er en,
og to er to
-vi hopper i vann,
vi triller i sand.
Sikk, sakk,vi drypper på tak,
tikk, takk,det regner i dag.
Regn, regn, regn, regn,
øsende regn,
pøsende regn,
regn, regn, regn, regn,
deilig og vått,deilig og rått!
En er en,
og to er to
-vi hopper i vann,
vi triller i sand.
Sikke, sakk,
vi drypper på tak,
tikk, takk,
det regner i dag.
....og i går.. og dagen før der...

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar